21 Nisan 2014 Pazartesi

DUYURU!



Başkan Yardımcılığı görevini üstlendiğim Mülkiye İktisadi ve Sosyal Araştırmalar Merkezi’nin (MİSAM)  internet sitesi  http://www.misam.org/kamuoyuna açılmış bulunmaktadır.


MİSAM bir araştırma merkezi olarak toplumsal sorunların araştırılması, değerlendirilmesi, çözüm önerileri ve alternatif politikaları raporlar yayınlayarak kamuoyunu doğru bilgilendirme işlevini yerine getirecektir. MİSAM bir düşünce üretim merkezi olarak ise geleceğe yönelik bir perspektifi de içerecek şekilde fikir üreten, strateji belirleyen bir merkez olarak faaliyet gösterecektir.

İktisadi  ve sosyal olguların önemli paydaşlarının bir araya gelmesi  sonucunda oluşturulan enerji ve  üyelerimizin katkıları  ile MİSAM ülke sorunlarına farklı çözüm önerileri  getirecek, toplumcu görüşler ortaya koyabilecek etkin  bir düşünce kuruluşu olmayı misyon edinmiştir.  Bu amaçla Türkiye’nin farklı üniversitelerinde görevler üstlenen değerli akademisyenler “Danışma Kurulunda”, bürokrat, akademisyen ve özel sektör temsilcilerinden oluşan konularında uzman kişiler oluşturulan çalışma masalarında “Kıdemli Araştırmacılar” olarak sorumluluklar üstlenmişlerdir. Ayrıca başta Mülkiye olmak üzere, Türkiye’nin farklı üniversitelerinden öğrenciler ise MİSAM bünyesinde yapılan araştırmalara ve çalışmalara  “Öğrenci Araştırmacılar” olarak katkı sağlamaktadır.

MİSAM web: http://www.misam.org/    MİSAM İletişim: info@misam.org

19 Temmuz 2012 Perşembe

Transformation of the Turkish Economy: an overview

YENİRegulation and Competition in the Turkish Banking and Financial Markets, 


"Transformation of the Turkish Economy: An Overview", Nova Science Publishers, New York, 2011,
By Ergul Haliscelik & Prof. Dr. Necmiddin Bağdadioğlu



The transformation process of the Turkish economy from an import substituting economy to export based economy initiated in 1980 was interrupted several times by either external (in 1997/1998 and 2008) or internal crisis (in 1994 and 2000/2001). In each case, the transformation plan was revised as required around its fundamentals, identified in the Washington Consensus, to face the challenges. The recent global financial crises of 2008 provided the last testing ground for the political and economic flexibility of not only the Turkish government but also other governments to face external as well as internal instabilities. The Turkish response so far regarded as quite successful. The continuity of this success, however, will largely be dependent on the Turkish government’s adjustment of the structural transformation in line with the changes in the world economy......

22 Eylül 2011 Perşembe

Dünya Ekonomisi İçinde Türkiye (1923-1929)

Kitap Özeti: Dünya Ekonomisi İçinde Türkiye (1923-1929)

Yazar:Çağlar Keyder, Özetleyen: Ergül Halisçelik


Çalışmada Türkiye'de Cumhuriyetin kuruluşu ile başlayan bir dönemin iktisat tarihiyle beraber, döneme ilişkin sektörel bir analiz önerisi veriliyor. 1923-1929 yılları arasında devletin tanımlanmasına yer verilmeden Türkiye'de tarım, imalat sektörü ve ticaretin yapılanması inceleniyor. Ülke ekonomilerinin dünya ekonomisiyle bütünleşme hiyerarşisinde 1920'ler Türkiye'sinin yeri saptanmaya çalışılarak bütünleşmeyi sağlayacak mekanizmalara bakılıyor....






.................

5 Eylül 2011 Pazartesi

Milenyum Kalkınma Hedeflerinin Gerçekleşmesindeki Global Düzeydeki ve Türkiye’deki İlerlemeler ve Bu Çerçevede Sağlanan Fonların Etkin Kullanımı

YENİ  By Ergul Haliscelik, "Milenyum Kalkınma Hedeflerinin Gerçekleşmesindeki Global Düzeydeki  ve Türkiye’deki İlerlemeler ve Bu Çerçevede Sağlanan Fonların Etkin Kullanımı", Yayın Aşamasında

Milenyum Kalkınma Hedefleri (MDG) Birleşmiş Milletlerin IMF, Dünya Bankası ve OECD gibi uluslararası kuruluşlar ile işbirliği yaparak Eylül 2000’de “Milenyum Deklarasyonu” ile açıkladığı, gelişmekte olan ülkelerin 2015 yılına kadar gerçekleştirmeyi planladığı 8 genel amaç çerçevesinde 18 hedef ve 48 göstergeyi kapsamaktadır. Bu hedefler aralarında ülkemizin de olduğu gerek gelişmekte olan gerekse gelişmiş ülkelerce ve uluslararası kuruluşlarca desteklenmiş ve 189 ülke temsilcisi tarafından kabul edilmiştir.

Bu çalışmada, MDG çerçevesinde yoksulluğun azaltılmasında, sağlık, eğitim, cinsiyet eşitliği, çevre ve insan refahını etkileyen diğer birçok konuda kantitatif olarak belirlenen hedeflerin Türkiye tarafından da bir performans göstergesi olduğu dikkate alınarak,  kamu harcamalarının önceliğinin belirlenerek etkin kullanılması hususu nitel ve nicel verilerle irdelenmeye çalışılmıştır....



Türkiye İçin Mali Kural Endeksi, Politika Öneri Raporu

By Ergul Haliscelik, Politika Öneri Raporu ,Hazine Müsteşarlığı Hazine Kontrolörleri Derneği, http://www.hazine.org.tr/makaleler/Mali%20Kural%20Endeksi.pdf, Ankara 12 Mayıs 2010


Mali Kural Formülü
Δa = –0,33 (a(t-1) –1) –0,33 (b –5)

Δa: Genel yönetim açığının gayri safi yurt içi hasılaya
oranında yapılacak uyarlama
a(t-1): Bir önceki yıl genel yönetim açığının gayri safi yurt içi
hasılaya oranı
b: Reel gayri safi yurt içi hasıla artış oranı olmak üzere:
......................
Not:Tablonun Devamına Aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
 .....     DİĞER ŞARTLAR SABİT OLMAK KOŞULUYLA GERÇEKLEŞMELER:.....
 Ø      Reel GSMH artış oranı 2014 yılında da  %8,70 olarak gerçekleşirse fazla oluşur ve genel yönetim fazlasının GSMH’ ya oranı
      a (2014) = % 0,22   olarak gerçekleşir. Büyüme oranının %8,03 olarak gerçekleşmesi durumunda ise  bütçe denkliği sağlanmış olur...

Performance Evaluation, Criticism of the World Bank and Cost Benefit Analysis of the World Bank Financed Projects - Case of Turkey

By Ergul Haliscelik, Policy Paper, Undersecretariat of Treasury Board of Treasury Controller, Ankara, November 2009 (Updated December 2010)


 The World Bank Group is composed of 5 closely associated institutions which  have different missions and specialize in different aspects of development. But they use their comparative advantages to work collaboratively toward the same overarching goal of  poverty reduction. The term "World Bank" refers specifically to the IBRD and IDA and mostly it is used for only IBRD.....

In this study I  examined  structure,  activities, mission and performance of the World Bank,  types of funds and their sectoral-regional distributions, relations with member countries, financial sources and  phases (project cycle) of  Bank financed projects. After that,  I  evaluated World Bank financed projects and its effects in Turkey by examining Turkey-WB relations. I gave my personal findings, criticisms and recommendations on these issues...

Cooperation of the International Funding Organizations for Developing Countries - The Case of Turkey: Improving the economy, efficiency effectiveness of the IMF, World Bank and EU funds in a country by coordinating their activities

By Ergul Haliscelik, Project Coordinator, Heinz College, Carnegie Mellon University, Pittsburgh USA, 2009


Many international funding organizations are operating in Turkey to provide assistance in social and economic issues, often generating positive effects.  Among these organizations, the IMF, World Bank and EU supported projects, programs, and funds are vital for Turkey.  They have supported stabilization policies, economic and social reforms, sustainable development projects and programs through their grants, credits and loans.
While the operations of the IMF, World Bank, and EU have positive effects in countries like Turkey, their assistance could be even more successful.  If these three organizations could focus on the needs of specific countries and collaborate effectively, they have the potential to achieve even more.  Further, it is imperative that borrower countries help these three organizations to be economic, efficient and effective in their activities....
http://www.heinz.cmu.edu/news/news-detail/index.aspx?nid=1004