Videolarım

ADANAMIZA HAYIRLI OLSUN

2019 yılından beri Adana Büyükşehir Belediyesinde sağlamış olduğumuz Mali Disiplin ve sonrasında Uluslararası Kredi Derecelendirme Kuruluşundan almış olduğumuz Kredi Notlarının (Rating) da etkisiyle, Adana’nın uzun süredir beklediği 2. Etap Hafif Raylı Sistem Projesi, Cumhurbaşkanımızın onayıyla 2024 yılı yatırım programına alındı.

Proje için 2024-2026 yılları arasında 11,2 Milyar TL bütçe öngörülmekte olup, 2026 yılında 1. Etapla birlikte günlük 361.550 yolcu sayısıyla işletmeye açılması beklenmektedir.



DÜRÜST VE LİYAKATLİ ADIMLARLA DÜNYAYA AÇILAN ÇUKUROVA


“Dürüst ve Liyakatli Adımlarla Dünyaya Açılan ÇUKUROVA” hedefiyle, bugün Çukurova İlçe Belediyesi Başkan A. Adaylığı başvurumu CHP Adana İl Başkanlığında, Sn. İl Başkanımız, İl yöneticilerimiz, üyelerimiz ve yolculuğumuza destek veren kıymetli hemşehrilerimiz huzurunda gerçekleştirdik.
Başta geniş ailem olmak üzere, yanımda bulunan tüm hemşehrilerimize teşekkürlerimi sunuyorum.
Misafirperverliklerinden dolayı CHP Adana İl Başkanımız Sn. Dr. Anıl Tanburoğlu ve İl Yöneticilerimiz başta olmak üzere, kıymetli zamanlarını ayırıp, bizleri başvurumuzda yalnız bırakmayan herkese teşekkür ederim.
Hayırlı uğurlu olsun.
Doç. Dr. Ergül HALİSÇELİK
CHP Çukurova Belediyesi A. Adayı



ADAYLIK BAŞVURUSU-1

Büyük Önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün “Vatanını en çok seven, işini en iyi yapandır” sözünü şiar edinerek yolumuza güçlü bir şekilde devam ediyoruz.

Akademi, bürokrasi, belediye tecrübesi ve ulusal-uluslararası kariyerim boyunca edindiğim bilgi birikimi ile iyi bir ekip ve seçim bildirgemizle hazır geliyoruz.
“DÜRÜST VE LİYAKATLİ ADIMLARLA DÜNYA’YA AÇILAN ÇUKUROVA” hedefini, sizlerinde desteğiyle hep birlikte başaracağız.
Doç. Dr. Ergül HALİSÇELİK
CHP Çukurova Belediye Başkan A.Adayı



ADANA KENT SORUNLARI ÇALIŞTAYI

Cumhuriyetimizin 100. Yılında ‘’Kent ve Afet’’ konularının tartışıldığı, 17-18 Kasım’da #TMMOB #Adana İKK tarafından düzenlenen “Adana Kent Sorunları 5. Sempozyumu”na konuşmacı olarak katıldım.
Mühendis, mimar ve şehir plancılarının aldıkları eğitimleri, edindikleri tecrübeleri halkımızın yararına sunarak, daha sağlıklı, yaşanabilir ve #DirençliKentler yaratmak için yapılan mücadelelere örnekler verilen panelde iki başlıkta bilgiler verdim.
İlk bölümde Dünya ekonomisini, Türkiye’deki gelişmeleri ve Adana’mıza yansımasını ‘’Adana’nın Genel Sosyo-Ekonomik Durumu’’ başlığında anlattım.
İkinci bölümde ise ADANA Büyükşehir Belediyesi olarak 6 Şubat Kahramanmaraş merkezli depremde ilk andan itibaren yaptığımız faaliyetleri ‘’Afette Belediye Hizmetleri’’ başlığı altında anlattım.
Yaşadığımız coğrafyada yaşanan depremleri unutmamamız, bir daha böyle bir felaket yaşamamız için deprem dirençli kentler yaratmamız adına verdikleri emeklerden dolayı, yarattıkları farkındalıktan dolayı “Adana Kent Sorunları 5. Sempozyumu”nda emeği geçen herkese teşekkür ederim.


ADANA'DA YERELDE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA İÇİN "MAHALLE KALKINMA KURULLARI"

Adana Büyükşehir Belediyesi bürokratları, Kent Konseyi yöneticileri, Muhtarlarımız, Dernek Başkanlarımız, İlgili Sivil Toplum Kuruluşlarımız, Spor Kulübü Başkanlarımız ve halkımızın yoğun katılımıyla yerelde Tam Katılımcı, Sürdürülebilir Kalkınma, ihtiyaçların yerinde belirlenip önceliklendirildiği ve nihai karar vericilere ulaştırıldığı yerel yönetim, özel sektör ve üniversitelerle işbirliği içinde projeler geliştirmek için ‘’Mahalle Kalkınma Kurulu’’ toplantısını gerçekleştirdik.
Yukarıdan aşağıya örgütlenme ve kalkınma yerine, bölgesel farklılıkların gözetilerek aşağıdan yukarıya ihtiyaçların ve önceliklerin belirlendiği, halkın süreci sahiplenerek örgütlenmesi, kısaca Halkın Doğrudan Yönetime katılmasında yerelden genele gidebilmek önemli. Mahalle Kalkınma Kurulu anlayışımız, mahalleden, ilçeye, şehre, bölgeye ve ülkeye doğru diğer bir deyişle yerel yönetimden merkezi yönetime doğru bir örgütlenmeyi ve kalkınma modelini öngörmeli...
Pilot bölge #Yüreğir ilçemizde ADANA Büyükşehir Belediyesi #Yamaçlı-#Güneşli Mahalle Merkezimizde başladığımız Mahalle Kalkınma Kurulları’nın kısa zamanda Güzel Adana’mızda yaygınlaşarak yerelde kalkınma modelimize katkı sağlanmasını temenni ederim.



CUMHURİYETİN 100. YILINDA KARANLIKTAN AYDINLIĞA KONSERİ

ADANA Büyükşehir Belediyesi ve kadınların ve kızların yaşamlarını fırsatlar sağlayarak değiştirmeyi ve yaşam kalitelerini iyileştirmeyi misyon edinen Seyhan Soroptimist Derneği işbirliği ile Çukurova Üniversitesi Kongre Merkezi’nde gerçekleştirdiğimiz, #AntakyaMedeniyetlerKorosu’nun “Cumhuriyet’in 100. Yılında Karanlıktan Aydınlığa Konseri” ne katıldık.
Cumhuriyetimizin 100. Yılı etkinlikleri kapsamında, tarih boyunca 13 büyük medeniyete ev sahipiliğ yapmış kadim kendimiz Hatay’ın tanıtımına katkı sağlamak ve medeniyetler arasında bir köprü oluşturmak amacıyla, Hatay’ımızın mozaik yapısını farklı ezgiler, ilahiler ve halk ezgileri ile dünyaya anlatan, üç semavi dine, 6 mezhebe mensup üyesinden oluşan Antakya Medeniyetler Korosu, bu sefer şarkılarını depremde hayatını kaybedenler için söyleyedi. Yüreklerine, nefeslerine sağlık.
Hatay’dan nüfusun 3’te 1’i göç etmek zorunda kaldı. Bu göçü tersine çevirmek için merkezi hükümet, yerel yönetimler, STÖ, özel firmalar hep birlikte işbirliği koordinasyon içinde çalışarak bu kadim şehrimizde ekonomik, imar, eğitim, sağlık her boyutta iyileşmeler sağlamalıyız.
Şunu unutmamalıyız: Büyük Önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün meşhur sözündeki gibi, Hatay her bir Cumhuriyet sevdalısının, tüm Türkiye'nin, hepimizin ‘şahsi meselesi'. Çünkü burası bir medeniyetler beşiği”. Bir an önce deprem bölgesinde normalleşmenin sağlanması umuduyla, depremde hayatını kaybedenlere bir kez daha Allah'tan rahmet, yakınlarına sabır ve tüm yaralılara acil şifalar diliyorum.
Cumhuriyetimizin 100. Yılı etkinlikleri kapsamında birbirinden güzel ezgilerin seslendirildiği konsere vatandaşlarımız büyük ilgi gösterdi. Bu vesileyle, başta Cumhuriyetimizin kurucusu, ulu önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve İstiklal Harbi'nin zafere ulaşmasını sağlayan Milli Mücadele kahramanlarımız olmak üzere tüm şehit ve gazilerimizi rahmet, minnet, saygı, sevgi ve özlemle anıyorum.
🇹🇷CUMHURİYETİMİZİN 💯. YILI KUTLU OLSUN, İLELEBET PAYİDAR KALSIN.


DEPREM/AFET GERÇEĞİ VE SİVİL TOPLUM

Adana Kent Konseyi ile ADANA Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen, "Deprem/Afet Gerçeği ve Sivil Toplum" başlıklı panele çok kıymetli bilim insanlarıyla birlikte katılım gösterdik. Dirençli bir #Adana oluşturulması için, afet öncesi, sırası ve sonrası olmak üzere, her aşamada tüm boyutları ile neler yapabileceğini tartıştık. Başta panel kolaylaştırıcılarımız ve panelistlerimiz olmak üzere, tüm emeği geçenlere ve panel izleyicilerine teşekkür eder, bu vesile depremde hayatını kaybedenlere Allah'tan rahmet, yakınlarına sabır ve tüm yaralılara acil şifalar dilerim.


MALİ DİSİPLİNİ SAĞLADIK, YATIRIMLARI HIZLANDIRDIK

Adana Büyükşehir Belediyesi olarak Mali disiplini sağladık borçlanmadan, kendi öz kaynaklarımızla Adanamızın önemli kuruluşlarından Temsa’dan aldığımız 81 adet yeni, konforlu, daha sağlıklı, tasarruflu ve çevre dostu otobüsleri Adanalılarımızın hizmetine sunduk… Hemşehrilerimize daha güvenli ve daha konforlu ulaşım imkanı sunmak için çalışmalarımızı hız kesmeden sürdüreceğiz. Tüm yatırımlarımız, Adanamıza ve hemşehrilerimize hayırlı olsun.





TÜRK SPORUNUN GELECEĞİ ÇALIŞTAYI
ADANA Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen “13. Adana Uluslarası Kurtuluş Yarı Maratonu” kapsamında "Türk Sporunun Geleceği" başlıklı çalıştay Adana Şirin Park otelde düzenlendi.
Açılış konuşmasını yaptığım çalıştayın koordinatörlüğünü Adana BSB Genel Sekreter Yrd. Doç. Dr. Ismail Güneş yaptı.



Başta Büyükşehir Belediyelerimizin Gençlik ve Spor Daire Başkanları ve temsilcileri, CHP Spor Kurulu üyeleri ile birlikte Türk sporuna değer katmış milli sporcu ve yöneticilerinden oluşan Çalışma guruplarıyla “Birlikte Hareket Edelim” mottosuyla “Türkiye'de fiziksel aktiviteyi artırmak ve hareketsiz yaşamı azaltmak için Ortak Vizyon Geliştirilmesi” ve “Cinsiyet Eşitliği İçin Spor Politikası” temalarını istişare ettik.




ANKARA’DA ADANA’MIZIN TANITIMINA DESTEK OLMAYA ÇALIŞTIK…

Güzel Adana'mızın kültür miraslarını ve tüm güzelliklerini Başkentimize taşıdığımız, ADANA Büyükşehir Belediyesi’nin de büyük destek verdiği “1. Adana Tanıtım Günleri” oldukça görkemli geçti.

Damak lezzetlerinin yanında yöresel ürünlerin de sergilendiği bu etkinliğin Adana’mızın tanıtımına ve ekonomisine büyük katkı sağlayacak şekilde geleneksel hale gelmesini temenni eder, katılım sağlayarak, etkinlikte bizleri yalnız bırakmayan, Ankara’da yaşan başta Adana’lı bürokrat dostlarımız olmak üzere, tüm hemşerilerimize ve Ankaralı dostlara, Adana’mızın tanıtımına katkılarından dolayı teşekkür ederim.





"GELECEK GENÇLERİN, GENÇLER İSE ÖĞRETMENLERİN ESERİDİR”

ADANA Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen öğretmenler günü etkinliğinde bir araya gelerek başta Belediyemizde çalışan öğretmenlerimiz olmak üzere tüm öğretmenlerimizin öğretmenler gününü kutladık.

Deneyimli öğretmenlerimiz eşliğinde, 8. sınıf LGS ile 12. sınıf ve mezun öğrencilere YKS hazırlık derslerinin verildiği kurs merkezimizi ziyaret ederek öğretmenlerimiz ve öğrencilerimizle istişarelerde bulunduk.



Başta Cumhuriyetimizin kurucusu #BaşÖğretmenimiz Gazi Mustafa Kemal #ATATÜRK olmak üzere, üzerimizde emekleri olan tüm öğretmenlerimizin #24Kasım #ÖğretmenlerGünü kutlu olsun.
“Öğretmenler! Cumhuriyet sizden, fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesiller ister”

💯. YIL BÜTÇESİ VE PERFORMANS PROGRAMI MÜZAKERELERİNİ TAMAMLADIK

ADANA Büyükşehir Belediyesi’nin Cumhuriyetimizin 💯. yılında uygulayacağı 2023 yılı Performans Programı ve Bütçesi için Plan ve Bütçe Komisyonunda müzakereleri tamamladık.


2023 hepimiz için özel bir yıl. Cumhuriyet'imizin 100. Yılı için hazırlanan performans programı ve bütçe ile ülkemize katma değer yaratacak, istihdam sağlayacak, üretimi ve verimliliği arttıran yatırımlar gerçekleştireceğiz. Bu hususlar göz önünde bulundurularak Plan ve Bütçe Komisyonunun değerli üyeleri ve çalışma arkadaşlarımızın katkılarıyla, Büyükşehir Belediyemiz stratejik plan, misyon ve ilkelerine uygun, Başkanımız Sn. Zeydan Karalar’ın da vizyonu çerçevesinde çalışmalarımızı şekillendiriyoruz.

Bu çalışmalar doğrultusunda; 2023 mali yılı için belirlediğimiz gider bütçesi ₺8.500.000.000, gelir bütçesi ise ₺8.150.000.000 olarak tahmin edilmiştir.





Yapmış olduğum sunuda makro bir bakış açısı ile bir değerlendirme gerçekleştirdim. Şeffaflık ve hesap verilebilirlik anlayışı çerçevesinde sunuda:

🎯Stratejik Planlama, Performans Programı ve Bütçe Hazırlık Sürecimiz
💰Belediye’nin Mali Durumu ve 2023 Bütçesi
📈 Kredi Derecelendirme Kuruluşu Tarafından Verilen Kredi Notu
📢Adana'da Bekleyen Mega Projeler
🧮2023 yılı Bütçemizin Karşılaştırmalı Değerlendirilmesi ✒️Harcama Yetkilisi olduğum Genel Sekreterlik Bütçesi

hakkında bilgi verdim.

Uluslararası Kredi Derecelendirme Kuruluşu “JCR Eurasia Rating” “Adana Büyükşehir Belediyesi” nin Uzun Vadeli Uluslararası Yabancı ve Yerel Para Notlarını BB olarak, Uzun Vadeli Ulusal Notunu ise AA- (Trk) olarak belirleyerek, ilk defa kredi notu alan Belediyenin artık daha güçlü mali, kurumsal ve operasyonel bir yapıya kavuştuğunu raporlayarak kamuoyuyla paylaşmıştır.

Plan Bütçe Komisyonunun değerli üyeleri ile performans programı ve bütçemizi istişare ettik. Görüş, öneri ve katkıları için teşekkür ediyorum.

Katılımcı, kapsayıcı, bütüncül ve Büyükşehir Belediyemizin vizyon, misyon ve ilkelerine uygun hazırlanan; Cumhuriyetimizin 💯. yılında uygulayacağımız 2023 Yılı Performans Programı ve Bütçemizin Adanamıza katma değerler yaratmasını ve hayırlı olmasını diliyor, emeği geçenlere teşekkür ediyorum.

(Adana, 11 Haziran 2022)

 SEMPOZYUMDAKİ SUNUMUM...

ADANA Büyükşehir Belediyesi, Türkiye Kent Konseyleri Platformu ve Adana Kent Konseyi tarafından düzenlenen “Yerelde Sürdürülebilir Kalkınma ve Sosyal/Dayanışma Ekonomisi” başlıklı Sempozyum, Türkiye’nin dört bir yanından gelen katılımcıların yoğun ilgisiyle birlikte oldukça verimli geçti.


11 Haziran 2022 tarihinde gerçekleştirilen Sempozyumun moderatörlüğünü, üzerimde çok fazla emeği olan kıymetli hocam Prof. Dr. #MahirFİSUNOĞLU yapmış, Cumhuriyet Gazetesi, Bilim ve Siyaset Yazarı #OrhanBURSALI, “Büyümenin Sınırları”ndan Günümüze Dünyanın ve Türkiye’nin Durumu”; Herkese Bilim Teknoloji Dergisi Yayın Yönetmeni #ÖzlemYÜZAK, “Sürdürülebilir Kalkınma ve Paylaşım Ekonomisi”; Teknoloji Yönetimi Danışmanı- #MüfitAKYOS, "Bölgesel Üstünlüklerin İnşasında Bir Keşif Süreci: Akıllı Uzmanlaşma" konularında sunumlarını gerçekleştirmiştir.
Sempozyumda tarafımca da “KÜRESELDEN YERELE İŞBİRLİĞİ İÇERİSİNDE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA” başlıklı bir sunum gerçekleştirilmiştir.
Adana BŞB’nin faaliyetleri ve sürdürülebilir belediyecilik anlayışımız çerçevesinde Adana’nın dünü, bugünü ve yarınına da yer verdiğim sunumumu yukarıdaki videodan izleyebilirsiniz...


GÜNEY ADANA 19 MAYIS GENÇLİK VE BAHAR TURNUVASI

(Adana Güney Yıldızı Stadyumu, 19 Mayıs 2022)

Güney Yıldızı Stadyumu'nda gerçekleştirilen Güney Adana #19 Mayıs Gençlik ve Bahar Turnuvası’nda gençlerimizin heyecanına ortak olduk.

19 Mayıs, Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı münasebetiyle, Çukurova Press Gazetesi İmtiyaz Sahibi Engin Kanber ve Nevzat Karabulut hocamızın önderliğinde, #ÇukurovaPressHavuzlubahçe, #Hadırlıgücü, #Dağlıoğlu, #Akkapı, #Beyspor, #Adaspor ve #Yenibeygücü Spor Kulüplerimizin ortak organizasyonuyla düzenlenen “Güney Adana 19 Mayıs Gençlik ve Bahar Turnuvası” nın da açılışına katıldık.


Törende, Adana Valimiz Dr. Süleyman Elban, ADANA Büyükşehir Belediyesi Başkanımız Zeydan Karalar, Seyhan Belediye Başkanımız Akif Kemal Akay, Adana Emniyet Müdürümüz Doğan İnci, ASKF Başkanı Dr. Ahmet Bozan, Çukurova Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Cafer Esendemir, TSYD Adana Şube Başkanı Kerim Hoşfikirer, Türkiye Futbol Antrenörleri Derneği Adana Şube Başkanı Mehmet Sümer, TFF Adana Bölge Müdürü Akif Oflaz, Anadolu Gazeteciler ve Spor Yazarları Derneği Adana Şube Başkanı Mustafa Boz, spor paydaşları, muhtarlarımız ve çok sayıda vatandaşımızla birlikte yer aldık.
Beşeri sermayemizin ve aydınlık yarınlarımızın umudu FİKRİ, VİCDANI & İRFANI HÜR gençlerimizin ve milletimizin 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramını en içten dileklerimle kutluyor, organizasyonda emeği geçenlere teşekkür ediyorum…


ADANA GÜÇBİRLİĞİ VAKFI İLE DAHA DA GÜÇLÜ!!!

(Adana Sanayi Odası, 11 Mart 2022)

Adana ilimizin sorunlarını ortaya çıkarmak, sorunlara çözüm getirmek ve Adana'yı gelişmiş iller kapsamına almak amacıyla kamu ve özel sektörden çeşitli kişi, kurum ve kuruluşların paydaşlığı ile beslenen, Adana Güçbirliği Vakfı’nın 1996 tarihinde kuruluş ışığı yanmış, 1997 yılında ise ilk genel kurulu yapılarak günümüze kadar gelmiştir.
Çeyrek yüzyıldır Adana'nın ekonomik, kültürel ve sosyal potansiyelinin gelişmesine katkıda bulunmak, kalkınmış bir Adana gerçekleştirme düşüncesi ile çalışan, önce Adana diyen ve Adana ruhunu en etkin bir şekilde, işbirliği ve koordinasyon içerisinde yürüten Adana Güçbirliği Vakfı’nın 2022-2024 Dönemi Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu aşağıdaki isimlerden oluşmuştur:


YÖNETİM KURULU
1) Yüksel YAVUZ
2) Burhan KAVAK
3) Süleyman BAŞ
4) İhsan Oğuz BEYASLAN
5) Şahin GÜNEŞER
6) Kazım BOZAN
7) Prof. Dr. Kadir AYDIN
8) Dr. Ergül HALİSÇELİK
9) Recep ÇALIŞKAN
10) Zeynep Abidin ÜSTEMEL
11) Ferdi KAVAK
DENETİM KURULU
1) Tamer GÜLCAN
2) Av. İlker MENGÜ
3) Niyazi GÖĞER
4) Tuğba AKTUNÇ
5) Belgin GÜLER ÖZÇELİK
Adana Güçbirliği Vakfımız bünyesinde daha önceki yönetimlerde görev yapmış tüm üyelerimize, hizmetlerinden ötürü teşekkür ediyor, yeni dönemin, diğer kurum kuruluşlarla işbirliği içerisinde yapılacak başarılı projeler, yatırımlar ve hizmetlerle, Adana’mızın kalkınmasına katma değer yaratmasını temenni ediyorum.
“5 Ocak Gündem” Programında canlı yayınlanan Güçbirliği Vakfı Olağan Genel Kurulu’nun tamamına 5 Ocak TV’nin aşağıdaki linkinden de ulaşabilirsiniz.

BELEDİYE ÜST YÖNETİCİLERİMİZLE İSTİŞARE TOPLANTISI

(Adana Büyükşehir Belediyesi, 8 Şubat 2022)

Adana Büyükşehir Belediyesi’nde bürokrat arkadaşlarımıza, Başkanımızın vizyonu çerçevesinde hazırladığımız, “MALİ DİSİPLİN & KREDİ NOTUMUZDAN YATIRIMLARA: II. Etap Hafif Raylı Sistem Projesinin Mali, Teknik & Hukuki Değerlendirilmesi” başlıklı bir sunum yaptım.

Ayrıca mesai arkadaşlarımızla son dönemdeki kırılganlıklar, oynaklıklar ve belirsizliklerin belediye bütçelerine olan etkisini analiz ettik.
Kur ve fiyatlardaki anormal artışların belediyemiz bütçesine getirdiği ek yükler, maliyetlerimizdeki öngörülemeyen artışlardan kaynaklı ek bütçe hazırlıkları başta olmak üzere birçok önemli konuyu da istişare etme fırsatı bulduk…


BELEDİYE BÜTÇESİ VE PERFORMANS PROGRAMI MÜZAKERELERİNE BAŞLADIK

(Adana Büyükşehir Belediyesi, 2 Kasım 2021)

ADANA Büyükşehir Belediyesi’nin 2022 yılı Performans Programı ve Bütçesi için Plan ve Bütçe Komisyonunda müzakerelere başladık.

Plan ve Bütçe Komisyonunun değerli üyeleri ve çalışma arkadaşlarımızın katkılarıyla, Büyükşehir Belediyemiz stratejik plan, misyon ve ilkelerine uygun, Başkanımız Sn. Zeydan Karalar’ın da vizyonu çerçevesinde çalışmalarımızı şekillendiriyoruz.
Bu çalışmalar doğrultusunda; 2022 mali yılı için belirlediğimiz gider bütçesi ₺3.099.749.000, gelir bütçesi ise ₺2.825.565.000 olarak tahmin edilmiştir.


Yapmış olduğum sunuda makro bir bakış açısı ile değerlendirme yaptım. Şeffaflık ve hesap verilebilirlik anlayışı çerçevesinde sunuda:
⏹Stratejik Plan, Performans Programı ve Bütçe Sürecimiz
⏹Belediye’nin Mali Performansı ve Analizi
⏹Belediyemize Uluslararası Kredi Derecelendirme Kuruluşu Tarafından Verilen Kredi Notu
⏹2022 yılı Bütçemizin Karşılaştırmalı Analizi
⏹Harcama Yetkilisi olduğum Genel Sekreterlik Bütçesi
hakkında bilgi verdim.
Uluslararası Kredi Derecelendirme Kuruluşu “JCR Eurasia Rating” “Adana Büyükşehir Belediyesi” nin Uzun Vadeli Uluslararası Yabancı ve Yerel Para Notlarını BB olarak, Uzun Vadeli Ulusal Notunu ise AA- (Trk) olarak belirleyerek, ilk defa kredi notu alan Belediyenin artık daha güçlü mali, kurumsal ve operasyonel bir yapıya kavuştuğunu raporlayarak kamuoyuyla paylaşmıştır.
Böylece Adana Büyükşehir Belediyesi, Türkiye’nin kredi notu en yüksek belediyeleri arasında yer almıştır. JCR Eurasia Rating’in ilgili raporuna aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
Plan Bütçe Komisyonunun değerli üyeleri ile performans programı ve bütçemizi istişare ettik. Görüş, öneri ve katkıları için teşekkür ediyorum.
Katılımcı, kapsayıcı, bütüncül ve Büyükşehir Belediyemizin vizyon, misyon ve ilkelerine uygun hazırlanan; 2022 Yılı Performans Programı ve Bütçemizin Adanamıza hayırlı olmasını diliyor emeği geçenlere teşekkür ediyorum.



SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR BELEDİYE ANCAK GÜÇLÜ BİR KURUMSAL YAPI VE KAPASİTEYLE MÜMKÜN!!!

(Çiğili Belediyesi, 5 Temmuz 2021)

Çiğli Belediyesinin ev sahipliğinde gerçekleştirilen “Stratejik Yönetim Değerlendirme Toplantısı”na konuşmacı olarak katıldım. Toplantıda “SÜRDÜRÜLEBİLİR BELEDİYECİLİK: Adana’da Sürdürülebilir Yerel Kalkınma ve Finansmanı” başlıklı bir sunum gerçekleştirdim. #SürdürülebilirKalkınma Kavramı, #Sürdürülebilir Belediyecilik, #Adana’da Sürdürülebilir Yerel Kalkınma Çalışmaları, #Sürdürülebilir Belediye Endeksi (SBE), Merkezi Yönetimden Beklentiler başlıkları üzerinde durdum.


Benim Sürdürülebilir Belediyecilik tanımım: Kaynaklarını sağlanacak diğer fonlarla birlikte ekonomik, verimli ve etkin kullanan, Kaynaklarını, şehrin doğusu-batısı, güneyi-kuzeyi ile merkez-kırsal arasında dengeli ve adil bir şekilde dağıtan, Mali disiplini sağlayan, öngörülebilir, kurumsal kapasitesini yükselterek güçlü yapısını ve faaliyetlerini sürdürülebilir hale getiren, Yatırım ve harcamalarını şehrin ihtiyaçları doğrultusunda önceliklendiren, Günümüz kuşak vatandaşlarının gereksinimlerini, gelecek kuşakların gereksinimlerinin karşılanmasından taviz vermeden karşılanmasını, ekonomik, sosyal ve çevresel boyutları arasında bir denge kurarak sağlamayı amaçlayan anlayıştır.

Bu kapsamda; nasıl bir #kent bekliyoruzu da konuştuk. Hoşgörülü ve saygılı kentler, hakça paylaşan kentler, hesap veren ve şeffaf yönetilen kentler yoksulluğu yenen kentler, üreten ve istihdam yaratan kentler, yenilikçi akıllı kentler, ulaşım ve altyapı sorunları çözülmüş kentler, nefes alan kentler, sosyal adaleti sağlayan kentler, kültür ve sanatı geliştiren kentler, doğa dostu yeşil kentler, mutlu ve gülümseyen kentler…

Ne yazık ki bu kadar vizyoner bakış açısı ile geliştirmek istediğimiz kentlerimiz #doğal afetler ile sarsıldı. Ülkenin hemen hemen her bölgesinde olan #orman #yangınları yüreklerimizi burktu. Tüm imkânlarımızı seferber ederek birçok ilçemizde eş zamanlı başlayan #yangınların söndürülmesi ve yaraların hızla sarılması için canla başla mücadele ediyoruz.

Her zaman bakış açıma kaynak olan Kızılderili atasözünde olduğu gibi; “Dünya bize dedelerimizden miras kalmadı, çocuklarımızdan ödünç aldık”. Bunun için ödünç aldığımız kaynakları heba etmeden kullanmak, korumak ve geliştirmek için tüm kamu kurum kuruluşları, üniversiteler, özel sektör kuruluşları, Sivil Toplum Örgütleri ile koordinasyon, eşgüdüm ve işbirliği içerisinde olarak, bu zor günlerin üstesinden geleceğiz.


ADANA İL KOORDİNASYON KURULU 2021 TEMMUZ AYI TOPLANTISI

Valimiz Sn. Süleyman Elban’ın başkanlığında gerçekleştirilen 2021 Yılı 3. Dönem İl Koordinasyon Kurulu Toplantısında merkezi idare ve yerel yönetimler tarafından 2021 yılında gerçekleştirilen projeler değerlendirilip, şehrimizdeki proje hedefleri görüşüldü.

(Adana Valiliği, 21 Temmuz 2021)

Planlarla gerçekleşmeler arasında sapmaların yüksek olacağını tahmin ettiğimiz 2021 Mali yılında; ADANA Büyükşehir Belediyesi Gider Bütçemizi ₺2.510.000.000 olarak planladık. Yatırımlar için ayrılan miktar ₺650.000.000 dur. Bütçede yatırımlar için tahsis edilen pay, bütçemizin %25’ni oluşturmaktadır.
Büyükşehir Belediyemizin 2021 II. Çeyrek sonu itibariyle proje döngüsünün farklı aşamalarında toplam 38 adet projesi bulunmaktadır. Bu projelerden 4ü çeşitli sebeplerle tasfiye aşamasında olup, 18 adedi devam etmekte ve 16 adedi tamamlanmıştır.
Devam eden projelerin 9 adedi yapım işi, 3 adedi mal alımı kalan 6 adedi ise hizmet alımı türündedir. Devam eden bu projelerin 10 adedi 2021 yılı öncesinde, 4 adedi 2021 I. Çeyreğinde, 4 adedi 2021 II. Çeyreğinde başlamıştır.
Bu 18 adet projenin sözleşme bedeli 305 Milyon TL olup; bu projeler için yapılan toplam harcama tutarı ise 58,3 Milyon TL’dir. Bu harcama tutarının 28,3 Milyon TL’si 2021 Yılına aittir. Nakdi gerçekleşme oranı ise %19,13’tür.
Tamamlanan projelerimizin 9 adedi Yapım İşi, 4 adedi Mal Alımı, 3 adedi de Hizmet Alım İşi olarak gerçekleşmiştir. Ayrıca tamamlanan projelerin 7 adedi 2021 yılının I. çeyreğinde, 9 adedi ise yılın II. Çeyreğinde bitirilmiştir ve 133,4 Milyon TL harcama gerçekleşmiştir…
Uluslararası, Ulusal ve Yerel tüm Kaynaklarımızı koordinasyon ve işbirliği içinde daha ekonomik, daha verimli ve daha etkin sonuçlar doğuracak şekilde kullanmamız gerekiyor. Şehrimizdeki tüm yatırımlarımızı şehrimizin önceliklerine uygun şekilde kullanarak, yüksek katma değer yaratmasını; üretimi artırıp yeni istihdamlar yaratarak, #ADANA’da her alanda yaşam kalitesini, refahı, umut ve mutluluğu artırmasını temenni ediyorum…

ADANA GELECEĞİNİ ŞEKİLLENDİRİYOR!


(Adana, 28 Haziran2021)

Adana Büyükşehir Belediyesi, Alman Uluslararası İşbirliği Kuruluşu (GIZ), Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV) ve kentimizde bulunan 8 paydaş işbirliğiyle yürütülen “Kamu-Özel Sektör Diyaloğu Projesi’nin” 2. Çalıştayı 20-21 Haziran 2021 tarihlerinde online olarak gerçekleştirildi.



Bu çalıştayda “Daha nitelikli işler ve daha yaşanabilir bir Adana” ana başlığında; tarım, mega trendler ve imalat ile sosyal yaşam alt başlıklarında çeşitli proje önerileri tartışılmış ve oylanmıştır. Adana’mızın vizyonunu değiştirecek olan projeler, katılımcı bir bakış açısı ile kurumlar arası işbirliği içinde zenginleşmiştir.

Kamu-Özel Sektör iletişimini bir araç olarak kullanarak hem COVID-19 sırasında hem de sonrasında Adana ekonomisinin hızlı toparlanması için gereken politikaları müzakere etmek üzere Adana Büyükşehir Belediyemiz, Alman Uluslararası İşbirliği Kurumu (GIZ), Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV) ve 8 diğer paydaş tarafından uzun süredir planlanan bu projenin hedefi “Yeniden Adana”sloganı ile belirlenmiştir. Projede Adana ilimizdeki karar verici kurum ve kuruluşları kapsayan Yönlendirme Komitemiz; Adana Valimiz Sn. Süleyman Elban, Adana Büyükşehir Belediye Başkanımız Sn. Zeydan Karalar, Çukurova Üniversitesi Rektörümüz Sn. Prof. Dr. Meryem Tuncel, Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Rektörümüz Sn. Prof. Dr. Mehmet Tümay, Çukurova Kalkınma Ajansı Genel Sekreterimiz Sn. Savaş Ülger, Adana Sanayi Odası Yön.Kur.Başkanımız Sn. Zeki Kıvanç, Adana Ticaret Odası Yön.Kur.Başkanımız Sn. Atila Menevşe, Adana Ticaret Borsası Yön.Kur.Başkanımız Sn. Şahin Bilgiç, Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi Yön.Kur.Başkanımız Sn. Bekir Sütcü’den oluşmuştur. Yapılan 2. Çalıştayda; tarım, mega trendler ve imalat, sosyal yaşam alt başlıklarındaki projeler konunun tüm paydaşları ile derinlemesine incelenmiştir. Yapılacak olan 3. Çalıştay ile uluslarası kuruluşlar ve fonlama ile ilgili bir çalışma yapılacaktır. Tüm bu çalışmalar ile birlikte; Adana’nın pandemi sonrası ve gelecek vizyonu çok daha net bir şekilde ortaya konacaktır…


TÜRKİYE’NİN YEŞİL HİKAYELERİ ADANA İNİSİYATİFİ PROGRAMI ŞEHRİMİZDE GERÇEKLEŞTİRİLDİ

(Adana Büyükşehir Belediyesi, 21 Nisan 2021)
Hollanda Kraliyeti, Türkiye Büyükelçiliği himayesinde, Adana Büyükşehir Belediyemiz ev sahipliğinde, NOVUSENS işbirliğinde düzenlenen; “Türkiye’nin Yeşil Hikayeleri Adana İnisiyatifi Programı” başarı ile gerçekleştirildi.
Adana Büyükşehir Belediyesi, Çukurova Kalkınma Ajansı, Adana Sanayi Odası, Adana Ticaret Odası, Çukurova Üniversitesi, ATÜ, Çukurova Teknokent’den gelen temsilcilerin katılımıyla gerçekleştirilen çalıştayda; katılımcılara akıllı şehirler, akıllı çevre hakkında bilgiler verildi ve quick-win (hızlı kazanım) proje fikirleri toplantısı yapıldı.


Akıllı şehir konsepti; kent, ekonomi, ulaşım, enerji ve altyapı yönetiminden, çevre, su ve atık yönetimine, güvenlikten erişilebilirliğe ve bilgi erişimine kadar birçok konuyu içine almaktadır. Özellikle son yıllarda teknoloji alanında yaşanan değişimler, dijital altyapı ile şekillenen yaşam biçimini etkileyen şehirleri ortaya çıkarmıştır.
Ekonomik gelişmenin, şehirler arası rekabet edebilirliğin, yaşam kalitesi artışının önemli bir aracı olarak görülen “Akıllı Şehir Konsepti” bu çalışmada ele alınmıştır. Dünya’da Akıllı Şehir konsepti konusunda öne çıkan şehirlere bakıldığında, birçok şehrin Akıllı Şehir konseptini şehirlerdeki yaşam kalitesini tüm boyutlarıyla beraber iyileştirmeye yönelik bir aracı olarak tanımladıklarını görebiliriz.
Bu boyutların arasında çevre, enerji, ulaşım ve ekonomi diğerlerine göre bir adım öne çıkmaktadır.
Bizde şehrimizde sürdürülebilir kalkınma amaçlarını da göz önünde bulunduran bir yaklaşım ile kentimizde modern akıllı şehir uygulamalarını hayatımızın her alanında uygulamaya başlayacağız. Tüm paydaşlarımıza katkıları için teşekkür ediyorum.

ADANA’DA SÜRDÜRÜLEBİLİR YEREL KALKINMA & FİNANSMANI!

(Adana Sanayi Odası, 12 Nisan 2021)

Haydi Yeniden #ADANA:

"Ok ancak geri çekilerek atılır. Hayat seni zorluklarla geri çekiyorsa, seni daha büyük bir şeye fırlatacağı içindir. Nişan almaya devam et..." Paulo Coelho
Adana Büyükşehir Belediyesi ve Adana Kent Konseyi öncülüğünde, Büyükşehir Belediye Başkanımız Sn. Zeydan KARALAR’ın talimatı ile başlattığımız; Adana’da Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin Yerelde Uygulanması Projesi kapsamında; Adana Sanayi Odamızın evsahipliğinde; iş dünyamızın temsilcileri, Adana Kent Konseyi Yön. Kur. Başkanı ve Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Bilim Kurulu ile verimli bir toplantı gerçekleştirdik.


Toplantımızda sürdürülebilir kalkınma hedefleri, Adana’nın farklı sektörlerdeki yatırım potansiyeli, hassas tarım teknolojileri, sanayi, sağlık ve spor turizmi, hizmet sektörü gibi konularda iş dünyamız ile Adana’nın öncelikleri hususlarında fikir alışverişinde bulunduk.
Potansiyeli çok yüksek, ancak bu potansiyeli son yıllarda maalesef kullanamayarak gerilerde kalan ADANA’mıza, üretim ve istihdam artışı sağlayacak, yeni yatırımların çekilmesi çok önemli. Bu işlerde elbette ki çağımızın modern bakış açısı olan “Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ni” gözeterek kentimizdeki tüm paydaşlar ile birlikte çalışmalıyız...


ADANA İL KOORDİNASYON KURULU TOPLANTISI

(Adana Valiliği, 6 Nisan 2021)
 Valimiz Sn. Süleyman Elban’ın başkanlığında gerçekleştirilen 2021 Yılı 2. Dönem İl Koordinasyon Kurulu Toplantısında merkezi idare ve yerel yönetimler tarafından 2021 yılında gerçekleştirilen projeler değerlendirilip, 2021 yılının proje hedefleri görüşüldü.


Maalesef pandemi süreci bizleri ekonomi, sağlık ve sosyal hayat arasında belirli tercihler arasında seçim yapmaya zorlayarak dalgalı bir şekilde devam ediyor. Bu süreçte Uluslararası, Ulusal ve Yerel tüm Kaynaklarımızı daha ekonomik, daha verimli ve daha etkin sonuçlar doğuracak şekilde kullanmaya çalışıyoruz. Yatırımlarımızı şehrimizin önceliklerine uygun şekilde kullanarak yüksek katma değer yaratmak için şehrimizde gerek planlama gerekse uygulama sürecinde koordinasyon ve işbirliği bu süreçte çok daha önemli hale geldi.
Tahminlerle gerçekleşmeler arasında sapmaların yüksek olacağını tahmin ettiğimiz Yeni Mali yılda; Adana Büyükşehir Belediyesi 2021 Yılı Gider Bütçemiz ₺2.510.000.000,00- olarak planladık. Yatırımlar (sermaye gideri kalemi) için ayrılan miktar ₺650.000.000,00-dur. Bütçede yatırımlar için ayrılan pay, genel bütçenin %25’ni oluşturmaktadır.
Adana Büyükşehir Belediyemizin 2021 I. Çeyrek sonu itibariyle proje döngüsünün farklı aşamalarında toplam 35 adet projesi bulunmaktadır. Bu projelerden 25 âdeti devam etmekte olup, 1 projemizin ise yer teslimi yapılmıştır. Bu 26 projenin 15 âdeti yapım işi, 5 âdeti mal alımı kalan 6 âdeti ise hizmet alımı türündedir. 2021 I. Çeyrekte; Rapor Döneminde (Ocak-Şubat-Mart 2021) 9 projemiz tamamlanmıştır.
Tamamlanan Projeler dışındaki 26 projemizin sözleşme beledi yaklaşık 304 Milyon TL olup; bu projeler için yapılan harcama tutarı ise yaklaşık 17 milyonu 2021 yılı 1. Çeyreğinde olmak üzere yaklaşık 118 milyon TL’dir. Nakdi gerçekleşme oranı ise %39 dur. 2021 1. Rapor Döneminde Tamamlanan (Ocak-Şubat-Mart 2021) 9 proje için ise proje uygulama sürecinde toplamda 46 milyon TL harcanmıştır…
Pendemi sürecinde umarız hem ekonomik hem de sağlık açısından en kötüsünü geride bırakmışızdır ve 2021 mali yılı ülkemiz, şehrimiz ve hepimiz için yaşam kalitesi ve refahın yüksek olduğu, sağlıklı, mutlu ve umutlu bir yıl olur...


ADANA’MIZIN KALKINMA SORUNLARINI DEMOKRASİMİZİN & YEREL YÖNETİMLERİMİZİN MİHENK TAŞLARI OLAN MUHTARLARIMIZLA İSTİŞARE ETTİK

(Adana Büyükşehir Belediyesi, 2 Nisan 2021)

ADANA Büyükşehir Belediyesi
& Adana Kent Konseyi öncülüğünde, Başkanımız Sn.
Zeydan Karalar
’ın talimatı ile başlattığımız; #Adana’da #SürdürülebilirKalkınma Hedeflerinin Uygulanması Projesi kapsamında 15 ilçemizden gelen muhtarlarımıza akademisyenlerimiz ve Kent Konseyi üyelerimiz ile verimli bir toplantı gerçekleştirdik.



Daha yaşanabilir bir Adana’da; nasıl bir mahalle, nasıl bir ilçe, nasıl bir kent istiyoruz?
Çocuklarımıza nasıl bir Adana bırakmalıyız, konu başlıklarıyla ilgili sunumlar bu toplantının temelini oluşturmuştur.
Köklü devlet geleneğimizde bu güne kadar varlığını sürdürmüş ve milletimizin gönlünde müstesna bir yere sahip değerli muhtarlarımıza yenilikçi bir bakış açısı ile sürdürülebilir kalkınma hedeflerini anlattık.
Her biri milletimizin birer ferdi olan ve demokrasinin bir gereği olarak bizzat vatandaşlar tarafından seçilen muhtarlarımız, görev yaptıkları mahallelerdeki sorunların çözümü, vatandaşlarımızın talep ve beklentilerinin yerine getirilmesi yolunda önemli birer hizmet noktasıdır.
Baştacı durumundaki muhtarlarımız, bir yandan temsilcisi oldukları mahalle sakinlerinin devlet kurumlarıyla ilişkilerinde aracı rol oynarken, diğer yandan da modern kamu yönetimi anlayışının en temel gereksinimlerinden biri olan katılımcılığın sağlanmasında önemli bir görevi yerine getirmektedirler.
İşte bu noktada kentimizi dünyanın en modern kentlerinde bulunan yaşam standartlarına taşıma arzusundayız. Bu noktada;
⏹ Sürdürülebilir kalkınmada yerel bakış açısını sağlamalıyız. Sorunları birlikte sahiplenip, birlikte çözüm yolları üretmeliyiz...
⏹Artık hükümetlerin politikalarında ve yerel yönetimlerin bakış açılarında hep sürdürülebilir kalkınma uygulamalarını görmekteyiz...
⏹Büyümek evet önemlidir ancak bunu sürdürülebilir bir halde sağlamalıyız...
⏹ Sürdürülebilir kalkınmanın temelinde kuşaklar arası ilişki ve gelecek nesillere ihtiyaçlarını giderecek kadar kaynak bırakmamız yatıyor. Bu da ahlaki bir sorumluluk...
⏹Sürdürübilir kalkınma; iktisadi boyut, sosyal boyut ve çevresel boyutu bünyesinde barındırır...
⏹Günümüz küresel ekonomisinde domino etkisi gibi; bir ülkedeki sorunlar diğer ülkelere de yansıyabiliyor. COVID-19 bunun acı ama en somut örneği...
⏹Elbetteki eldeki maddi güç önemli bir figürdür. Ama her zaman yapıcı düzelme getirmemektedir...
⏹Türkiye’de 50 binin üzerinde muhtar mevcut. Adana’da ise 830 muhtar var. Bunların 19’u kadın muhtar. Her alanda cinsiyet eşitliği sorunumuz var..
⏹Elbette ki sürdürülebilir kalkınmada cinsiyet eşitsizliğini kaldırmak adına; kamuda temsiliyet noktasında kadın sayısı, istihdamda ki kadın sayısı çok önemli...
⏹Gelirin adil olarak dağıtıldığı, çok yönlü ve elimizdeki imkanları doğru kullanan bir bakış açısını, yaşadığımız şehre uygulamak gerekiyor...”
Bizlerde, Adana Büyükşehir Belediye Başkanımız Sn. Zeydan KARALAR’ın ve Adana Kent Konseyimizin öncülüğünde; Adana’nın kalkınma hedeflerini ve kalkınma yönünü bilimsel çalışmalar ile ortaya koyuyoruz ve koymaya devam edeceğiz.
Adana’da bireysel alanda sorunları çözerek istenen başarıya ulaşamayız.
Adana’nın sorunlarını hep birlikte çözmeliyiz. Küresel çaptaki hedefleri, ülke bazında, şehir bazında ve hatta mahalle bazında ele almalıyız...


ADANA’DA SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA HEDEFLERİ ÇALIŞMALARI:

(Adana Büyükşehir Belediyesi, 25 Mart 2021)

 #Yeryüzü #Bize #Atalarımızdan #Miras #Kalmadı. #Çocuklarımızdan #Ödünç #Aldık

ADANA Büyükşehir Belediyesi
ve Adana Kent Konseyi öncülüğünde, Başkanımız Sn.
Zeydan Karalar
’ın talimatlarıyla, Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri çalışmaları başlatılmıştır. Bu kapsamda Adana Kent Konseyi bünyesinde kurulan Bilim Kurulu’nda; şehrimizde bu konu ile ilgili çalışan bilim insanları, yapılacak olan çalışmaları aklın ve bilimin ışığında gerçekleştirmektedir.


Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (SKA), diğer bir deyişle Küresel Amaçlar, yoksulluğu ortadan kaldırmak, gezegenimizi korumak ve tüm insanların barış ve refah içinde yaşamasını sağlamak için evrensel eylem çağrısıdır.
Bu 17 Amaç, Binyıl Kalkınma Hedeflerinin başarılarının üzerine inşa edilmekte; bir yandan da diğer önceliklerin yanı sıra iklim değişikliği, ekonomik eşitsizlik, yenilikçilik, sürdürülebilir tüketim, barış ve adalet gibi yeni alanları içeriyor. Amaçlar birbiriyle bağlantılıdır; bir amaçta başarının anahtarı, birbiriyle ortak yönleri olan sorunları hep birlikte ele almaktır.
Bu önemli çalışmanın Bilim Kurulu toplantısında, yaptığımız sunumda şu konuları gündeme getirdik;
⏹2002 yılında Güney Afrika’nın Johannesburg şehrinde düzenlenen Sürdürülebilir Kalkınma Doruk Toplantısı’na dönemin Cumhurbaşkanı Sn. Ahmet Necdet Sezer ve uzman ekip katılım sağlamışlar ve böylece süreç ülkemizde de önemli bir kavram haline gelmeye başlamıştır.
⏹Pek çok gelişmiş ülke; gelişmekte olan ülkelere yapacağı Resmi Kalkınma Yardımı (RKY) için ayrılan gayri safi milli hasıla (GSMH) payını 0,7’ye çıkartmışlardır.
⏹Eylül 2010’da Binyıl Kalkınma Hedefleri Zirvesi’nde, dünya liderleri iddialı bir eylem planı ortaya koydular. Bu plan, son tarih olarak belirlenen 2015 yılına kadar hedeflere ulaşmak için yapılması gerekenleri ana hatlarıyla belirleyen bir yol haritasıydı.
Sürdürülebilir kalkınma kavramı çok geniş bir kavramdır. Aslında kuşaklar arasındaki sorumluluğu da bünyesinde barındırır.
Bir Kızıldere atasözünde dediği gibi; “Yeryüzü bize atalarımızdan miras kalmadı. Çocuklarımızdan ödünç aldık.”
Gelecek kuşakların ihtiyaçlarını karşılayabilme olanağından ödün vermeksizin günümüz kuşaklarının ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir kalkınma modeli olan “sürdürülebilir kalkınma”, 20. yüzyıl sonlarına doğru dünya gündemine girmiş ve 1990’lı yıllarda imzalanan uluslararası antlaşmalarla küresel bir uygulama planı haline gelmiştir.
Sürdürülebilir kalkınma anlayışı, ülkelerin ekonomik ve sosyal gelişme hedeflerinde ortak paydayı “sürdürülebilirlik” olarak belirlemektedir. Geleceği de sahiplenen bu ortak hedef, herkesin temel ihtiyaçları ile daha iyi bir hayata ilişkin beklentilerinin karşılanmasına imkân vermeye yöneliktir.
⏹Dünyadaki var olan kaynakları heba etmeden gelecek nesillere doğru bir şekilde iletmeliyiz.
⏹Bugün dünyamız iklim değişikliği, çölleşme, gıda sorunu, yoksulluk, göç ve günümüzde COVİD-19 pandemisi gibi sorunları yaşamaktadır. Küresel sorunlar ancak küresel işbirlikleri ile çözülür. Az gelişmekte olan ülkeler yaşadıkları sorunları küresel işbirlikleri ile çözebilirler.
Bizlerde doktorda tezimizde kalkınma kavramından bahsettik. Kalkınma kavramının içinde;
✅Yoksulluğa Son
✅Açlığa Son
✅Sağlık ve Kaliteli Yaşam
✅Nitelikli Eğitim
✅Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
✅Temiz Su ve Sanitasyon
✅Erişilebilir ve Temiz Enerji
✅İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme
✅Sanayi, Yenilikçilik ve Altyapı
✅Eşitsizliklerin Azaltılması
✅Sürdürülebilir Şehirler ve Topluluklar
✅Sorumlu Üretim ve Tüketim
✅İklim Eylemi
✅Sudaki Yaşam
✅Karasal Yaşam
✅Barış, Adalet ve Güçlü Kurumlar
✅Amaçlar için Ortaklıklar
gibi 17 kapsayıcı amaç ve 169 hedef ve 244 gösterge mevcuttur.
⏹ Bir çok farklı sektörün sürdürülebilir kalkınma kavramını çalışması, çok yönlü bir çalışma ortamının oluşması adına olumlu olacaktır. Artık sektörler bu hedefleri düşünerek adeta birbirleri ile yarışabilir bir hale dönüşmelidir.
Adana özelinde ise şehrimizde tüm alanlarda, kapsayıcı bir şekilde ve dil ile sürdürülebilir kalkınma kavramını anlatmalıyız. Şehrimizin öncelikleri noktasında doğru projeleri sürdürülebilir kalkınma hedefleri ile şekillendirmeliyiz.
Kısaca mevcut durum, öncelikler ve bu öncelikler çerçevesinde nasıl projeler ortaya koyabiliriz, bunlar bizlerin amaçları olmalıdır. Böylece şehrimizde son yıllarda yaşanan işsizlik vb. sorunları olumlu hale getirebiliriz.
⏹Ekonomi, eğitim ve sağlık gibi alanları temel alan sıralamalarda geçmiş yıllarda ilk dörtte yer alan Adana şehrimiz artık gerilere düştü.
⏹Artık kalkınmanın sadece iktisadi boyutlarda değil; sağlık, ekonomi ve eğitimin de baz alınarak hazırlandığı TEPAV’ın ve ilgili Bakanlıkların insani gelişmişlik endekslerinde maalesef 37. sıradayız.
⏹Sıçrama yapabilecek şehirler arasında Adana öncü noktadadır.
⏹Adana aslında hem şanslı, hem şanssız bir il.
⏹Adana lobisi etkin hale getirmeliyiz.
⏹Teşvik kanunlarında, Adana’nın yıllarca geri durumda kalması şehrimizdeki potansiyelin çevre illere dönmesine neden oldu. Bu ise uzun dönemde işsizlik, kredi borçları gibi sorunları doğurdu.
⏹Kişi başı geliri arttırmanın yanında, sürdürülebilir kalkınma hedeflerine de yaklaşmak bizler için önemlidir.
⏹Gelir dağılımı, toplumdaki en yüksek gelire ve en düşük gelire sahip grupların toplam gelirden aldıkları paylar karşılaştırılarak hesaplanıyor. Toplumun en zengin yüzde 20’lik kesiminin geliri ile en yoksul yüzde 20’lik kesiminin gelirine oranı karşılaştırılarak P80/P20 hesaplanıyor. Farkın fazla olması gelir dağılımı eşitsizliğinin yüksek olması anlamına geliyor. Türkiye ortalaması yüzde 7’lerde iken; maalesef Adana’da yüzde 8’lerde.
⏹Yerel yönetim anlayışında; şehrin doğru bir şekilde kimliğini sahiplenmesi çok önemlidir.
⏹Adana’da birlikte hareket etme, lobicilik yapılması ve temsil noktasında sıkıntılar yıllardır mevcuttur. Bunu aşmamız için; fırsat ve tehditlere hazırlıklı olarak ona göre davranmalıyız. Kısa orta ve uzun hedefleri ölçülebilir hale getirerek, şehrimize toplumsal bir faydamız olacaktır.
Bu noktada Kent Konseylerinin rolü çok önemlidir.
Bu çalışmanın en önemli faydası; artık kentimizi uluslararası bir bakış açısı ile şekillendirip, sürdürülebilir kalkınma hedefleri noktasında, yeni binyılın gereksinimlerine göre şekillendirmek olacaktır...


YENİDEN ADANA!

(Adana Büyükşehir Belediyesi, 16 Mart 2021)
Adana’nın pandemi sonrası toparlanma döneminde, konumlanmak istediği yeri ve gelişme eksenlerini, hep beraber tartışarak belirlemek için “Adana’da Kamu-Özel Sektör İletişimi ile Vizyon Tayini” başlıklı müzakereli tercih çalıştayımızı, tüm paydaşlarımızla başarılı bir şekilde gerçekleştirdik.
Kamu-Özel Sektör İletişimini bir araç olarak kullanarak hem COVID-19 sırasında hem de sonrasında Adana ekonomisinin hızlı toparlanması için gereken politikaları müzakere etmek üzere Adana Büyükşehir Belediyemiz, Alman Uluslararası İşbirliği Kurumu (GIZ) ve Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV) tarafından uzun süredir planlanan bu projenin hedefi “Yeniden Adana”sloganı ile belirlenmiştir.


Adana ilimizdeki karar verici kurum ve kuruluşları kapsayan Yönlendirme Komitemiz; Adana Valimiz Sn. Süleyman Elban, Adana Büyükşehir Belediye Başkanımız Sn. Zeydan Karalar, Çukurova Üniversitesi Rektörümüz Sn. Prof. Dr. Meryem Tuncel, Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Rektörümüz Sn. Prof. Dr. Mehmet Tümay, Çukurova Kalkınma Ajansı Genel Sekreterimiz Sn. Savaş Ülger, Adana Sanayi Odası Yön.Kur.Başkanımız Sn. Zeki Kıvanç, Adana Ticaret Odası Yön.Kur.Başkanımız Sn. Atila Menevşe, Adana Ticaret Borsası Yön.Kur.Başkanımız Sn. Şahin Bilgiç, Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi Yön.Kur.Başkanımız Sn. Bekir Sütcü’den oluşmuştur.
Tarım, imalat, enerji, hizmetler ve turizm alt başlıklarında Adana’nın sorunlarını, konunun paydaşları ile derinlemesine inceleyecek olan bu çalıştaylar bütünü ile Adana’nın pandemi sonrası ve gelecek vizyonu çok daha net bir şekilde ortaya konacaktır.
Bu önemli çalıştayda yaptığımız sunumda şu konuları gündeme getirdik;
⏹1980’lerden itibaren başlayan Adana’nın dönüşümünde, maalesef ilimizin bu dönüşümde etkin olamadığını görüyoruz. Şehrimizin dünyadaki konjektür ve gelişime ayak uyduramadığını da fark ediyoruz.
⏹Yapılan birçok analizde, potansiyeli çok yüksek ama potansiyelini istediği gibi kullanamayan iki şehrimiz Adana ve Samsun. Bu çalıştayın önemi bu noktada çok değerli.
⏹1980’lerden sonra sektörlerin dünyadaki durumu değişmiştir. Hizmetler sektörü çok ön plana çıkarken, tarım ve sanayinin önemi görece azalmıştır. Adana ilimiz bu değişiklerde doğru bir rotada ilerleyememiştir.
⏹Kamu yatırımlarından aldığı pay, özel sektör yatırımları, mevcut teşvik uygulamaları gibi bir çok unsur Adana’nın gerek Türkiye ekonomisindeki payının, gerekse istihdamındaki payının azalmasına neden olmuştur.
⏹Adana bir zamanlar tarımın çok daha etkin olduğu bir dönemde; net göç alan bir il iken, hizmetler sektörünün ön plana çıkması ile net göç veren bir il haline gelmiştir. Adana, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre net bazda en fazla göç veren iller arasında ilk beştedir. Adana yıllık 50 bine yakın göç alırken, 60 binlerin üzerinde göç verir duruma gelmiştir.
⏹1927 yılından itibaren sanayinin gelişmesine paralel olarak 1995 yılına kadar göç alan Adana ili, 1990 nüfus sayımında 4.büyük il olmuştur. 1995-2000 döneminden itibaren Adana, göç veren iller arasında yer almaya başlamıştır. Ortalama binde 6,6 net göç hızı ile göç veren iller arasında yer alan Adana, her yıl ortalama net 13.366 kişi nitelikli göç vermekte, diğer yandan niteliksiz göç almaktadır.
⏹1980’lerde Devlet İstatistik Enstitüsü’nün ve DPT’nin çalışmalarında; sadece nüfus değil, ekonomi ve bir çok sosyo-ekonomik verilerde ilk dört il arasında gözüken Adana günümüzde 20’li sıralara inmiştir.
⏹Artık kalkınmanın sadece iktisadi boyutlarda değil; sağlık, ekonomi ve eğitimin de baz alınarak hazırlandığı TEPAV’ın ve ilgili Bakanlıkların insani gelişmişlik endekslerinde maalesef 37. sıradayız.
Bu noktada durumu şöyle özetlemek mümkün; Adana yürümüş, çevredeki iller koşmuş.
Bu toplantının en önemli faydası; iç ve dış paydaşlar ile Adana’mızın röntgeninin doğru çekilerek, koordinasyonun güçlü sağlanması olacaktır. İhtiyaç analizlerini doğru yapıp, şehrimizin önceliklerine birlikte karar vereceğiz.
Adana’nın hangi yöne ilerlemesi gerektiğini, hangi projelerin ve yatırımların gerçekleştirilmesi gerektiği ve bunların iç ve dış kaynaklarla nasıl finanse edileceğini en üst düzeyde sahiplenerek, TÜM ADANALILAR olarak ADANAMIZIN geleceğini hep birlikte belirleyeceğiz.
İşte onun için #YenidenAdana!


ETKİN VE SÜRDÜRÜLEBİLİR AKILLI YÖNETİŞİM UYGULAMALARI

(Adana Büyükşehir Belediyesi, 5 Mart 2021)

“Şehrimizi Modern ve Teknolojik Araçlar ile Yönetmek” parolasıyla yola çıktığımız bu süreçte, belediyemizin ihtiyaç duyduğu, modern tasarıma sahip, konum duyarlı, mekândan bağımsız çalışabilen ve mobil uygulamaları içeren web tabanlı bütünleşik uygulama platformuna geçiş çalışmalarımıza, Adana Büyükşehir Belediye Başkanımız Sn. Zeydan KARALAR’ın takdiri ile başlamış bulunmaktayız.
“Akıllı Kent Yönetim Sistemi” adını verdiğimiz projemiz ile kısa zamanda başarılı yönetim sonuçlarını hep birlikte elde edeceğiz. Proje sayesinde yönetilebilir hızlı raporlanabilir yapıya kavuşarak, hemşerilerimize şeffaf ve adil belediyeciliği, hızlı ve iş odaklı olarak sağlayacağız.


“Paydaşlar arası işbirliği ile hayata geçirilen, yeni teknolojileri ve yenilikçi yaklaşımları kullanan, veri ve uzmanlığa dayalı olarak gerekçelendirilen ve gelecekteki problem ve ihtiyaçları öngörerek hayata değer katan çözümler üreten daha yaşanabilir ve sürdürülebilir bir ADANA”
Sayısı ve niteliği sürekli artan teknolojik gelişmeler ve yenilikçi yaklaşımlar şehir yaşamı üzerinde güçlü bir dönüştürücü etkiye sahiptir. Akıllı Şehir olarak ifade edilen bu dönüşüm tüm ekosistem paydaşlarının işbirliğinde şehirde yer alan varlıklar arasında güçlü ağlar kurarak ve birlikte çalışabilirliğini sağlayarak; insan müdahalesine gerek duyulmadan şehrin veri ve uzmanlığa dayalı olarak gelecek öngörüleriyle kendi kendini yönetebilmesini amaçlamaktadır.
Akıllı Şehir, sunduğu bilgiyi ekonomik, sosyal ve çevresel faydaya dönüştürebilme kabiliyeti ile sürdürülebilir kalkınma, rekabet gücü ve çevresel sürdürülebilirlik alanlarında kazanımlar oluşturmaktadır. Bu nedenle, Akıllı Şehir kavramını anlama, değişen koşullara hazırlıklı olma, bu dinamik sürece uyum sağlama ve yön verebilmeye yönelik özel çaba ortaya koymaktadır.
Belediyemizde de benzer bir motivasyonla, Akıllı Şehir politikalarına ulusal katmanda bütüncül bir bakış açısı getirilerek birlikte çalışabilme yetisi kazanmak ve belirlenen politikalarla uyumlu yatırımlar önceliklendirilerek yetkin ve üreten, paydaş ihtiyaçlarına cevap veren, geçmiş dönem tecrübelerini önemseyerek mevcut durumu dikkate alan, uluslararası uygulamaları değerlendiren bütüncül bir strateji ile; ortak bir vizyon ve yol haritası hazırlamak, sistematik ve açık yönetişim ile izlemek ve değerlendirmek, değişen koşullara uyumu sağlamak ve şehrin bütünü ile ortak bir anlayış ile Akıllı Şehir olgunluğunu geliştirmek hedeflenmiştir.
Adana Büyükşehir Belediyesi olarak geldiğimiz noktada; Çağrı Merkezinden, Karşılama Servisine, Sosyal Medya, Birlikte Çalışma ve İş Zekâsı modüllerinden, Bütçe/Muhasebe, İnsan Kaynakları, Satın alma Uygulamalarına, Cenaze İşlemlerinden, Makine İkmal ve Mobil Uygulamalarına, AYKOME, UKOME uygulamalarından, Gelir/Gider E-belediye çözümlerine kadar yaklaşık 90 adet ana uygulamayı belediyemize kazandırmış olacağız ve en önemlisi Bütünleşik, kolay yönetilebilir sürdürülebilir ve karar verilebilir “Akıllı Kent Sistemi’ne kavuşacağız.
Tüm bunların yanında; kişi, birim ve daire başkanlığı seviyelerinde otomatik ve kolay hazırlanabilen raporlamalarla işlemlerimizi daha hızlı şekilde gerçekleştirecek, iş ve personel performans kalitesini raporlayan sistem sayesinde de hizmet kalitesini arttırarak yurttaşlarımıza daha hızlı ve kaliteli hizmet üretebilen, entegre bir yapıya geçişi sağlayacağız.
Uzun süredir hazırlıklarını yaptığımız projemiz ile;
❖ Düşük Altyapı ve Donanım Maliyetleri ile istediğimiz yerden ve zamandan bağımsız olarak sisteme erişebilir bir yapıya geçeceğiz.
❖ Düzenli ve kontrollü loglama ve yedekleme yapısı ile güvenli sistem ve kontrol mekanizmasını belediyemize kazandıracağız.
❖ Diğer kurumlar ile entegrasyonlar sayesinde doğru bilgiye, güvenli ve hızlı bir şekilde ulaşabilecek, zaman kazanacak ve işletme maliyetlerini düşüreceğiz.
❖ Birbirinden farklı ve belediyemiz ihtiyaçlarına göre uyarlanabilen İş Zekâsı yapısı ile veri madenciliği yapabilecek, esnek raporlamaya imkânına sahip olacağız.
❖ Zamanlanmış raporlar sayesinde otomatik raporlama sistemine kavuşmuş olacağız.
❖ Önceden senaryosu hazırlanmış bilgi alışveriş formları sayesinde kurumdaki birimler arası ilişkileri güçlendirecek ve idaremizdeki işletme maliyetlerinde tasarruflar sağlayacağız.
❖ İnsan odaklı yapısı sayesinde, idaremizde görev yapan insanların hızlı ve kolay işlem yapmasını sağlayacak, yapılan işlerde vatandaş tarafındaki memnuniyeti arttıracağız.
❖ Mobilize edilmiş iş emri uygulamaları sayesinde konum duyarlı iş üretip/sonuçlandırılabilecek, merkezi ve kontrollü bir yönetimi sağlamış olacağız.


PROJE YÖNETİMİ: BİLGİ VE TECRÜBE PAYLAŞILDIKÇA DEĞERLENİR!

(Adana Büyükşehir Belediyesi, 19 Şubat 2021)
Erken gelip olgunlaşmamış veya geç kalıp taşı gediğine oturtamayan bilginin kişiye bir faydasının olmayacağının farkındayız. J.M.Keynes'in dediği gibi "uzun dönemde hepimiz ölmüş olacağız" ve edindiğimiz birikimin bizimle beraber kaybolup gitmesi bir etkinlik kaybı olacaktır. Bu nedenlerle şehrimizde ve #ADANA Büyükşehir Belediyemizde kurumsal kapasiteyi artıracak bilgi ve tecrübe paylaşımını ve hizmet içi eğitimleri çok önemsiyoruz.
#Adanamızda işbirliği ve koordinasyon içerisinde yürütülecek, gerek ulusal gerekse uluslararası kaynaklarla hibe ve kredi olanaklarıyla kısmen ya da tamamen finanse edilen #projeler günümüzde çok daha önemli hale gelmiştir.



Daha fazla proje fikrinin istişare edildiği bir iklim yaratmak, proje yazan, uygulayan, projelerin her aşamasını en iyi bir şekilde planlayıp yöneterek projelerin sürdürülebilirliğini sağlamalıyız. Bu nedenle; bu projeler için gerekli kaynaklara erişebilen, kurumsal kapasitesini güçlendirerek bu kaynakları ekonomik, verimli ve etkin kullanan bir belediye için tecrübe paylaşımı ve hizmet içi eğitimlerimize de devam ediyoruz.
#Adanamızda üretim, yatırım ve istihdam olanaklarının artırılması yanında her alanda kalkınmanın, insani gelişmenin, yaşam kalitesinin ve refahın yükseltilmesine katkı sağlayacak, faydalı, uygulanabilir ve sürdürülebilir daha fazla projeye ihtiyacımız var.
Bu vesileyle, belediyemiz tüm birimlerinden ilgili personelimizin katılımıyla, Genel Sekreter Yardımcımız Sayın Dr.
Ismail Güneş
’in sunumuyla “#Proje #Yazımı ve #Yönetimi” konulu, 3 gün süren bir eğitim çalışmasını başarıyla tamamladık.
Bilindiği üzere, sürekli ve düzenli, neden ve hangi amaçlara ulaşılması amaçlandığı önceden belirlenmiş, konunun uzmanlarınca anlatılan bir eğitim iyi bir yönetimin olmazsa olmazıdır. Aynı zamanda bürokrat ve akademisyen kimliğimle her zaman inanarak söylediğim gibi Bilgi ve Tecrübe ancak paylaşıldıkça değerlenir.
Yaptığımız bu eğitimle, proje yazımı ve yönetimi konusunda, kullanılan teknikleri uygulamalı olarak tüm personelimize aktardık. Eğitim sonucunda tüm harcama birimlerimizde proje yazımı ve yönetimi konusunda bir kapasite oluşturduk. Bu eğitim sonucunda, Adana’mız için ulusal/uluslararası kaynaklardan proje yönetimi çerçevesinde yaptığımız çalışmalara hakettiğimiz fonlara erişmeyi hedeflemekteyiz.
Bu vesileyle bu ve benzeri tecrübe paylaşımlarının ve eğitimlerin gerek şehrimizde gerekse belediyemize daha fazla proje kazandırmasını ve daha fazla katma değer yaratmasını temenni ediyorum...

ADANA İL KOORDİNASYON KURULU TOPLANTISI

(Adana Büyükşehir Belediyesi, 13 Ocak 2021)
Adana Valimiz Sn. Süleyman Elban’ın başkanlığında gerçekleştirilen 2021 Yılı 1. Dönem İl Koordinasyon Kurulu Toplantısında merkezi idare ve yerel yönetimler tarafından 2020 yılında gerçekleştirilen projeler değerlendirilip 2021 yılının proje hedefleri görüşüldü...


Uluslararası, Ulusal ve Yerel Kaynaklarımızı ve Yatırımlarımızı koordinasyon ve işbirliği içerisinde şehrimizin önceliklerine uygun şekilde her zamankinden daha ekonomik, daha verimli ve daha etkin sonuçlar doğuracak şekilde kullanma zaruretimiz var.
Güzel Adana’mızda gerek merkezi hükümetimizin desteği gerekse diğer kamu ve kuruluşlarımızın desteği ile Adana’mızın ekonomisine yüksek katma değer yaratacak; üretim, istihdam oranlarını artırmak ve ihracat değerlerini yükseltmek için de kamu-özel sektör-üniversite-STK işbirliği de bu süreçte çok daha önemli hale geldi.
Gerek küresel krizden gerekse ülkemizin iç dinamiklerinden kaynaklı kırılganlıklar, oynaklıklar, belirsizlik ve risklerin arttığı tahmin yapmanın zor olduğu bir süreçte bütçe tahminlerimizi bir senaryo analizi çerçevesinde yaptık. En iyi senaryonun gerçekleşmesini umarak; ancak en kötüsüne de hazırlıklı olarak faaliyetlerimizi sürdürmemiz gerekiyor.
Tahminlerle gerçekleşmeler arasında sapmaların yüksek olacağını öngördüğümüz Yeni Mali yılda; Adana Büyükşehir Belediyemizin 2021 Yılı Gider Bütçesini ₺2.510.000.000,00- olarak planladık. Yatırımlar için ayrılan miktar ₺650.000.000,00-dur. Bütçede yatırımlar için ayrılan pay, genel bütçemizin %25’ni oluşturmaktadır.
Büyükşehir Belediyemizin 2020 IV. Çeyrek sonu itibariyle proje döngüsünün farklı aşamalarında toplam 36 adet projesi bulunmaktadır. Bu projelerden 21 tanesi devam etmekte olup, 2 âdeti tasfiye aşamasında, 1 projemizin ise yer teslimi yapılmış olup 12 projemiz ise tamamlanmış durumdadır.
2020 IV. Çeyrekte; Rapor Döneminde (Ekim-Kasım-Aralık) 12 projemiz tamamlanmıştır. 2020 yılının ilk 3 çeyreğinde ise 15 adet projemizi tamamlamıştık. Böylece 2020 yılında tamamlanan proje sayımız 27 olmuştur. Tamamlanan Projeler dışındaki 21 projemizin sözleşme bedeli yaklaşık 887 Milyon TL olup; bu projeler için yapılan harcama tutarı ise yaklaşık 295 milyon TL ve nakdi gerçekleşme oranı ise %33,25 dir.
4. Rapor Döneminde Tamamlanan (Ekim-Kasım-Aralık) 12 proje için ise 44 milyon TL harcanmış olup, bu projelerin sözleşme bedeli ise 48 milyon TL’dir. Yine 2020 yılı içerinde, daha önceki dönemlere ait tamamlanan 15 adet iş kalemi için 73 milyon TL harcanmış olup, bu projelerin sözleşme bedeli ise 73 milyon’dur.
2020 mali yılını iyisiyle kötüsüyle kapattık. Umarız hem ekonomik hem de sağlık açısından en kötüsünü geride bırakmışızdır ve 2021 mali yılı ülkemiz, şehrimiz ve hepimiz için yaşam kalitesi ve refahın yüksek olduğu, sağlıklı, mutlu ve umutlu bir yıl olur...

ADANA BŞB VE İLÇE BELEDİYELERİMİZİN 2021 YILI BÜTÇELERİ ADANAMIZA HAYIRLI OLSUN!

(Adana Büyükşehir Belediyesi, 27 Kasım 2020)

Hazırlık çalışmalarına Mayıs ayı sonunda; 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, Belediye Mevzuatının ilgili hükümleri ve Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığının yayınlamış olduğu rehberlerdeki usul ve esaslara uygun şekilde yürütmüş olduğumuz 2021 Yılı Performans Bütçe Programı ve 2021 yılı bütçemiz kıymetli meclis üyelerimizin görüş, öneri ve katkılarıyla Plan ve Bütçe Komisyonu’ndaki müzakereler sonucunda Adana Büyükşehir Belediyesi Meclisi’nde kabul edilmiştir.


Adana Büyükşehir Belediyemiz 2021 Mali Yılı için kendi öz kaynaklarıyla ₺2.510.000.000’lik ve ₺41.900.000 bütçe dışı kaynak öngörmüştür. Toplamda ₺2.551.900.000’lik bir kaynak ile faaliyetlerimizi planladık. Gerek küresel krizizden gerekse ülkemizin iç dinamiklerinden kaynaklı kırılganlıklar, oynaklıklar ve belirsizlik ortamında, tahmin yapmanın zor olduğu bir süreçte amacımız; senaryo analizlerini en iyi mali sürdürülebilirlikle yönetip, en iyi senaryonun gerçekleşmesini umarak ancak en kötüsüne de hazırlıklı olarak faaliyetlerimiz aksatmadan gerçekleştirme ve meydana gelen devinimleri ivedilikle kriz senaryolarını çözüme kavuşturmaktır. Tüm dünyayı etkileyen COVID-19 salgını küresel ekonomide olduğu gibi ülkemizde de yatırım, ticaret finansman ve turizm kanallarıyla tehditler yaratırken ‘Yeni Normal’ ile de özellikle e-ticaret, dijitalleşme teknolojik yenilikler ile birlikte de yeni fırsatlar da sunmaktadır. Bu zorlu süreçte küresel, bölgesel, ulusal ve bireysel düzeyde hepimize düşen görevler var. Şehrimizde bizler, Zeydan Karalar Başkanımız öncülüğünde, işbirliği ve koordinasyon içerisinde, pandemi süresince yeni sosyo-ekonomik koşullara da uyum sağlayarak kamu hizmetlerini aksatmadan faaliyetlerimize devam ediyoruz. İşbirliği ve koordinasyonun pandemi koşullarına uygun şekilde sağlık, ekonomi ve sosyal yaşam arasında bir denge de sağlayarak, Adana’mız da yeni yatırımlarla üretim ve istihdam yaratarak, değer kaybetmiş ancak potansiyeli yüksek Adana’mızın kalkınmasına katkının tüm alanlarda artarak devam etmesini temenni ediyorum. İŞBİRLİKLERİMİZİN NİTELİK VE NİCELİĞİNİ ARTTIRMALIYIZ. BU SÜREÇTE ULUSLARARASI, ULUSAL VE YEREL KAYNAKLARIMIZI VE YATIRIMLARIMIZI KOORDİNASYON VE İŞBİRLİĞİ İÇERİSİNDE ŞEHRİMİZİN ÖNCELİKLERİNE UYGUN ŞEKİLDE HER ZAMANKİNDEN DAHA EKONOMİK, DAHA VERİMLİ VE DAHA ETKİN SONUÇLAR DOĞURACAK ŞEKİLDE KULLANMA ZARURETİMİZ VAR. Küreselleşme süreci ile birlikte rekabet koşulları sürekli değişim göstermekte ve sürdürülebilir bir kalkınma için değişen konjonktüre uyum sağlamak kaçınılmaz bir hal almaktadır. Bu bağlamda yerel kalkınmanın gerçekleşebilmesi öncelikle yerel aktörlerin ekonomik, kültürel ve sosyal alanlarda inisiyatif alarak sürdürülebilir kalkınma için politika üretmelerine bağlıdır. Güzel Adana’mızın doğusu, batısı, kuzeyi, güneyi ile potansiyelini yeniden harekete geçirerek çekim merkezi, marka şehir, bölgemizin ve ülkemizin parlayan yıldızı, her anlamda bir dünya şehri, tarımın, sanayinin, ticaretin, kültür ve sanatın başkenti olması, sevdalısı olduğumuz Adana’da her alanda yaşam kalitesinin, refahının, umut ve mutluğunun artırılması tüm hemşerilerimizin olduğu gibi bizim de ortak isteğimiz. Adana Büyükşehir Belediyesi ve İlçe Belediyelerinin toplam gider bütçesi 4.351.038.868 ₺, toplam gelir bütçesi 3.795.014.795 ₺’dir. Finansman bütçesi ise 556.024.073 ₺’dir. Adana Büyükşehir Belediyesi’nin gelir bütçesi 2.060.000.000 ₺, gider bütçesi 2.510.000.000₺ finansman bütçesi 450.000.000₺ ‘dir. Adana Büyükşehir Belediyesi’nin diğer bütçeler içindeki payı %58’dir. İlçe Belediyelerin gelir bütçesi 1.735.014.795 ₺, gider bütçesi 1.841.038.868, finansman bütçesi ise 106.024.073 ₺’dir. Adana Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyelerimizin 2021 Yılı Mali Bütçesi ADANAMIZA hayırlı olsun. Bu uzun ve zorlu süreçte, başta başkanımız Sn. Zeydan KARALAR'a, Adana Büyükşehir Belediyesi Meclis Üyelerimiz ve çalışma arkadaşlarım olmak üzere emeği geçeen herkese teşekkürlerimi sunarım…

ADANA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ HİZMET İÇİ EĞİTİMLERİ KAPSAMINDA TEŞVİK MEVZUATI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI YAPILDI.

(Adana Büyükşehir Belediyesi, 10 Şubat 2020)

Adana Büyükşehir Belediyesi Meclis Toplantı Salonu’nda gerçekleşen eğitime Adana Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Dr. Ergül Halisçelik, AYT Grup Danışmanlık’tan Mustafa Tepe, Adana Büyükşehir Belediyesi, Mersin Büyükşehir Belediyesi, ASKİ ve MESKİ’den bürokratlar katıldı.



Adana Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Dr. Ergül Halisçelik, göreve geldikleri ilk yılı mali disiplinle geçirdiklerini, bunun sonucu olarak bütçe açığının kapatıldığını ve 2019 yılı sonu itibariyle bütçe denkliğini sağladıklarının altını çizerek, ‘‘Belediyeler kamu hizmeti veren bir yerdir. 2020 ve bunu takip eden yıllarda yatırımları beklentiler çerçevesinde gerçekleştireceğiz’’ dedi.

ADANA’NIN DÖNÜŞÜMÜNÜN TEMELİ TEŞVİK MEVZUATI

Adana’ya bakıldığı zaman şehrin dönüşümünün temel belirtisinin teşvik mevzuatı olduğunu dile getiren Halisçelik, “Teşvik mevzuatının temeli özel ya da kamu, kim tarafından yapılırsa yapılsın, bazı yatırımları teşvik etmektir. Bölgesel teşvikler, genel teşvikler, stratejik yatırımlar ve büyük yatırımlarla ilgili teşvikler bulunmakta. Temel unsurları aynı olmasına rağmen Adana’yı en çok ilgilendiren bölgesel teşviklerdir. Bölgesel teşvikler 6 bölgeden oluşmakta ve Adana’mız 2. bölgede yer almaktadır. Şehrimizin 2. Bölgede bulunmasının bazı avantaj ve dezavantajları bulunmakta. İstanbul, Kocaeli, Ankara gibi en gelişmiş, kalkınmada öncelikli illerimiz 1. bölgede yer almakta. Şehrimiz ile komşu olan Kayseri sadece 2. bölgede yer alırken diğer komşu illerimiz 3,4,5 ve 6. Bölgede yer almakta. Ve daha çok avantaja sahipler. Adana olarak dezavantajımız yeni yatırımların gelmemesi. Çünkü yatırımlar daha avantajlı olan 3,4,5 ve 6. bölgeye gidiyor. Çünkü oralarda daha uzun süreli, daha büyük boyutlu daha fazla teşvik unsuru var. Yeni yatırımlar oraya giderken orta ve uzun vadedeki tehlike de mevcut yatırımların da o bölgelere kaymasıdır” diye konuştu.

YATIRIMLARDA FAYDA MALİYET ANALİZİ

Adana Büyükşehir Belediyesi olarak yatırım yapacaklarını söyleyen Halisçelik, şöyle devam etti:“Hangi yatırımların öncelikli olacağına karar vereceğiz. Karar verdiğimiz yatırımla ilgili olarak, yatırımın fayda maliyet analizine bakacağız. Yatırımı en düşük maliyet ile nasıl yapacağız? Bunu tartışırken, burada yatırım teşvik mevzuatının teşvik unsurlarını bilmemiz ve yasal prosedür içerisinde başvurusunu yapmamız gerekiyor.”

KAMUDA TEŞVİK BELGELERİNİN ÖNÜ AÇILDI

15.06.2012 tarihli 3305 Sayılı, Bakanlar Kurulundan çıkan tebliğ ile kamuda teşvik belgelerinin önünün açıldığını söyleyen AYT Grup Danışmanlık’tan Mustafa Tepe “Belediyeler vergi ödemeden, kaynağından mal ve hizmet alımı gerçekleştirebilecek. Bu da belediye bütçelerine ciddi katkı sağlayacaktır. Bölgesel teşvikte KDV ve gümrük muafiyetinden yararlanmak için, ‘çıkılan ihalede iş bu işin yapımında veya alımında yatırım teşvik belgesi kullanılacaktır’ ifadesinin yer almasıdır. Bu ifade yer almazsa bu teşvikten asla yararlanamazsınız. Büyükşehirin ve ASKİ’nin, ayrı ayrı yatırım teşvik belgesi olmak zorundadır” dedi.

ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ’nde “İKTİSADİ KALKINMA" konulu Konferansım

(Çukurova Üniversitesi, İİBF, 24 Aralık 2019)

İLİMDEN GİDİLMEYEN YOLUN SONU KARANLIKTIR!

ABD'de 2009 yılında Carnegie Mellon Üniversitesi’nde başlayan, Hacettepe, TED ve Başkent Üniversiteleri’nde devam eden Yarı Zamanlı Öğretim Görevliliği, bu yıl mezunu olmaktan gurur duyduğum ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ’nde “İKTİSADİ KALKINMA” dersiyle devam etti...
Son dersimiz, dersi alan öğrencilerimin yanı sıra misafir öğrencilerin de katılımı ve katkısıyla, konferans tadında oldu. Öğrencilerimle #SürdürülebilirKalkınma’nın Ölçülmesi, #KalkınmanınFinansmanı, #Yoksulluk, #Eşitsizlik, #İnsaniGelişmişlik, Orta Gelir & Orta Kalkınma Tuzağı, Adana’da Kalkınma Sorunları... konularını tartıştık...
Mezun olacak öğrencilerimi kutluyor, başarılar diliyorum.‬ Umarım beşeri sermayemizin & aydınlık yarınlarımızın umudu FİKRİ, VİCDANI & İRFANI HÜR öğrencilerimizin yetişmesine bir katkımız olmuştur. Şimdi öğrendiklerini uygulama zamanı!
Konferansın tamamını aşağıdaki youtube kanalımdan da izleyebilirsiniz...





KONFERANS "SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA"

(Hazine Müsteşarlığı, Ankara, 13 Mayıs 2016)


Hazine Kontrolörleri Derneği tarafından düzenlenen, konuşmacısı olduğum SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA temalı konferans,  Hazine Müsteşarlığında gerçekleştirilmiştir.














Başkent Üniversitesi & TOBB ETÜ Seminerler


KONFERANS & SEMİNER & SÖYLEŞİ

"BİNYIL KALKINMA HEDEFLERİ VE YOKSUL ODAKLI BÜYÜME"


Yoksulluğun azaltılması, sağlık, eğitim, cinsiyet eşitliği, çevre ve insan refahını etkileyen diğer birçok konuda 60 göstergeyi kapsayan Binyıl Kalkınma Hedefleri gerek küresel düzeyde gerekse ülkeler bazında en geniş tanımlı kalkınma ve yoksullukla mücadele göstergeleridir.